Märklin-delen av lokalavdelingens mj-anlegg er så analogt som det kan bli. I det minste er det slik nå i startfasen. Om det skal bli slik også i fortsettelsen eller om det skal digitaliseres, gjenstår å se. Det er jo også avhengig av engasjement fra medlemmenes side, på samme måte som alt annet som skjer i en frivillig forening.
Med analog drift er det nødvendig med isolerte sporfelt dersom det skal være mulig å ha flere tog på sporet samtidig. 26. august møttes derfor Øivind Andreassen og Hans Morten Tamnes på Råstad med det for øye å gjøre noe med dette, slik at det ville være mulig med flere tog i drift på åpen stasjon på Råstad 13. september. En kombinasjon av mangel på nødvendig utstyr og tilgjengelig tid gjorde at det kun var den ene stasjonen som fikk isolerte sporfelt i denne omgang. Men to isolerte sporfelt er bedre enn ingen isolerte sporfelt ...
Isoleringene er på plass og det isolerte feltet har fått sin kontrollerbare strømforsyning
Ett spor til har fått et isolert felt, og dermed har to av tre spor på den ene stasjonen mulighet for å holde lokomotivet og toget i ro.
Det provisoriske lenge leve! Når det er sagt - dette bør ingenlunde tjene som eksempel på ledningsopplegg på et mj-anlegg ...
Har du lyst til å være med på å bygge klubbanlegg for lokalavdelingen? Ta kontakt på et medlemsmøte, send en e-post til lokalavdelingen eller ring Øivind Andreassen - 976 48 878.