Som innledning til jernbanedirektør Elisabeth Engers besøk og foredrag på Råstad stasjon 25. oktober 2017, satte lokalavdelingens leder Hans Morten Tamnes sammen en bildekavalkade med bilder fra arrangementer og tilstelninger jernbanedirektøren hadde vært med på, og hvor Norsk Jernbaneklubb hadde vært representert.
Ventebildet. Tog 854 passerer 21. juni 2017 kl. 05.44 Vardeberget fire-fem kilomter sør for Kjose på Vestfoldbanen langs Farrisvannet, strekningen ble nedlagt fra 7. august 2018.
2009
16. mars:
Offisiell anleggsstart for Barkåker-Tønsberg på Vestfoldbanen. Stine Ilebrekke Undrum (i gul jakke), Jernbaneverket, Roar Gärtner (i oransje jakke), Veisjef i Vestfold, Elisabeth Enger, direktør Jernbaneverket, Inga Marte Torkildsen, SV, og Ole Konttorp, Utbyggingssjef Jernbaneverket, klare for starten på arbeidet for en modernisert Vestfoldbane.
24. oktober:
Jernbanedirektør Elisabeth Enger gjester Norsk Jernbaneklubbs representantskapsmøte. Ole Richenberg til venstre.
2010
28. juni:
Lanseringen av NJKs jubileumsbok Med blikk for jernbanehistorien - 40 år med Norsk Jernbaneklubb ved spor 19 på Oslo S. Fra venstre Einar Enger, direktør NSB, Hans Morten Tamnes, redaktør og forlagssjef, Elisabeth Enger, jernbanedirektør Jernbaneverket, Ole Richenberg, leder Norsk Jernbaneklubb og Arne-Magnus Waaler, en av Norsk Jernbaneklubbs stiftere.
2011
19. november:
Offisiell åpning dobbeltsporstrekningen Barkåker-Tønsberg på Vestfoldbanen.
Inviterte gjester og presse får se på NSBs nyeste materiell, FLIRT-sett type 74.
Åpningsshow, det er samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa som skal forestå den offisielle åpningen av den nye strekningen, ved å blåse i fløyten og gi avgang med det grønne flagget. Her prøveblåser hun fløyten under myndig ledelse av dagens konferansier, Kristine Koth. Helt til venstre jernbanedirektør Elisabeth Enger, for anledningen rene blomsterpiken med favnen full av buketter.
2012
2. mai:
Jernbanedirektør Elisabeth Enger var naturlig nok med på jomfruturen for FLIRT, her sammen med en underholdende Tom Ingulstad.
7. juni:
50 år siden det første toget ankom Bodø stasjon, markering med tog 471. Før avgang fra Trondheim var det intervjuer med både aviser og radio, her representert ved NRK Trøndelag.
Ordfører Skjalg Åkerøy i Grong kommune har overrakt et eksemplar av boken Lurudalen, stein-svette-slit til jernbanedirektøren.
Ordfører Kjell Joar Petersen-Øverleir i Hemnes kommune overrakte jernbanedirektør Elisabeth Enger blomster og et eksemplar av boken Okstindan.
En smilende jernbanedirektør Elisabeth Enger.
19. september:
Offisiell anleggsstart og første salve for Farriseidet-Porsgrunn.
Fra venstre jernbanedirektør Elisabeth Enger, utbyggingsdirektør Harald Nicolaisen og prosjektdirektør Stine Ilebrekke Undrum.
2013
21. januar:
Jernbanedirektør Elisabeth Enger reiste i eget tog for å besøke medarbeiderne i Jernbaneverket hvor de hadde sitt virke. Di 3.616 trakk toget med vogner eid av Norsk jernbanemuseum. Nesten fremme i Larvik passerer toget Farriseidet.
Runde snuter på Larvik stasjon, jernbanedirektørens tog til venstre, NSB-tog til høyre.
2015
12. desember:
Offisiell åpning av dobbeltsporet langs Mjøsa på Dovrebanen. Assisterende prosjektleder Anne Braaten, samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen og jernbanedirektør Elisabeth Enger er klar til å gjennomføre åpningsseremonien.
Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen har betjent saksen og effektivt delt snoren, jernbanedirektør Elisabeth Enger lar flagget gå til topps.
Jernbanedirektør Elisabeth Enger overrekkes Norsk Jernbanekalender 2016 og et komplett sett av årbokserien Skinnelangs, kalenderen blir umiddelbart gjenstand for inspeksjon. Og faller så absolutt i smak – den umiddelbare reaksjonen var tilfredshet over alle de flotte bildene.
16. desember:
Jernbanedirektør Elisabeth Enger ute på sin tredje tur med tog landet rundt for å besøke medarbeiderne. Lokomotivfører og assistent, representert ved Amund Rasten og Elisabeth Enger, ...
... hilser og vinker til fotografen, førstnevnte benytter også sin mulighet til å gi en hørbar hilsen.
Ferden har startet, det trinnes opp og både lokomotivfører og assistenten smiler, hilser og vinker.
Det kan ikke herske noen tvil – Norge har hatt en jernbanedirektør i Elisabeth Enger som virkelig brant for jobben og trivdes med det hun gjorde. Og som forsto verdien og betydningen av å møte sine medarbeidere der de er – på jobb landet rundt.
2016
17. desember:
Offisiell åpning av dobbeltsporet Holm-Nykirke på Vestfoldbanen. Rundt bordet på Jovialen på Drammen stasjon, fra venstre NJKs leder Nils-Kristian Møller, Erik Sørum, jernbanedirektør Elisabeth Enger, Oddvar Skaiaa fra Sørvestbanen og Eli Margrethe Skaiaa.
Jernbanedirektøren hilser på de reisende, her representert ved Svein Horrisland og Sven Marius Gjeruldsen.
Fra venstre mot høyre, assisterende jernbanedirektør Gunnar Løvås, jernbanedirektør Elisabeth Enger og utbyggingsdirektør Stine Ilebrekke Undrum, alle med brede smil i anledning dagen.
Holmestrands ordfører Alf Johan Svele taler ved den offisielle åpningen. Fra venstre sitter Rune Hogsnes, fylkesordfører i Vestfold, jernbanedirektør Elisabeth Enger og statsminister Erna Solberg.