Årsmøtet i 2013 ble avholdt 6. mars, som vanlig på Råstad stasjon.  Stuen i 2. etasje ble "innredet" med tanke på avviklingen av årsmøtet.  Dette ble gjort ved at ett av bordene som utgjør langbordet ble satt på kjøkkenet, det gjenværende ble satt som dirigentbord for blant andre ordstyrer og referent.  Stoler ble satt i fire rader for å sikre at flest mulig fikk en så god plass som mulig.

Stuen i 2. etasje er gjort klart til årsmøte; ved veggen i kjøkkenenden er det satt opp et dirigentbord, sitteplasser er ordnet i fire rader.

Salongen i sørenden av bygget er uberørt av omkalfatringen.  På dirigentbordet en skinneprofil som skal gjøre nytte som klubbe.

Årsmøtet er satt til kl. 18.30, og helt presis ønsket avdelingens leder Hans Morten Tamnes velkommen.  Konstitueringen ble gjort i henhold til vanlig praksis og årsmøtet ble erklært for lovlig satt.  Årsberetningen ble tatt til etterretning uten kommentarer.  Regnskapet ble fremlagt på årsmøtet, revisor ved Johan Svorstøl leste revisorberetningen.

Revisor Johan Svorstøl leser revisorberetningen.

Forsamlingen lytter, nærmest sitter ordstyrer Sven-Marius Utklev Gjeruldsen-Halle.

De som har funnet plass i salongen lytter også til opplesningen av revisorberetningen.

Johan Svorstøl i ferd med å avslutte opplesningen av revisorberetningen.

Etter endt opplesning av revisorberetningen ble regnskapet godkjent uten kommentarer.  Valget ble gjennomført i henhold til valgkomiteens innstilling.

Avdelingens leder Hans Morten Tamnes takker årsmøtet.

Hovedstyrets tilstedeværende ved årsmøtet takkes for fremmøtet, her har Henrik B. Backer fått hånd om gjærede kornprodukter i flaskeform. ...

... og Åge Lybekbråten mottar det samme.  Ordstyrer viser sin tilfredshet ved applaus.

Den tillyste visningen av medlemmenes jernbanebilder utgikk, etter årsmøtet benyttet de fremmøtte anledningen til å snakke om løst og fast.